روبوستا

بازار فروش قهوه روبوستا

بازار فروش قهوه روبوستا

وضعیت بازار فروش قهوه روبوستا به میزان عرضه و تقاضای آن بستگی دارد. افزایش مصرف و خرید قهوه روبوستا در رونق بازار آن مؤثر می‌باشند. قهوه روبوستا یکی از قهوه‌های معروف بازار می‌باشد که کافئین بالایی دارد و اسیدیته‌ی آن پایین است. این قهوه از نظر ظاهر متفاوت‌تر از عربیکا می‌باشد و اندازه‌ی آن کوچکتر است. در این مقاله بازار قهوه روبوستا را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

بازار قهوه روبوستا

قهوه روبوستا در کشور‌هایی مانند برزیل، هند، اندونزی و ویتنام تولید می‌شود. این قهوه از گیاه کانفورا بدست می‌آید. درختان قهوه روبوستا در مقابل شرایط سخت مقاومت بالایی دارند. پرورش و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است به این علت قیمت قهوه روبوستا در مقایسه با عربیکا ارزان‌تر می‌باشد. ارتفاع درخت آن حدود ۱۰ متر است. درختان روبوستا در مقابل سرما کمی ضعف از خود نشان می‌دهند. درجه حرارت مناسب برای رشد آن‌ها حدود ۱۸ الی ۳۶ درجه سانتی گراد می‌باشد. قهوه‌های روبوستا حدود ۳۰ درصد از تولید قهوه‌های جهان را تشکیل می‌دهند. این قهوه‌ها پرطرفدار هستند اما میزان مصرف و کیفیت آن‌ها از عربیکا پایین‌تر می‌باشد. قهوه‌های روبوستا در تهیه‌ی میکس‌ها و نوشیدنی‌های اسپرسو مانند کاپوچینو و لاته بیشتر بکار برده می‌شوند.

ویژگی‌های قهوه روبوستا

قهوه روبوستا از ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌باشد. این قهوه طعم تلخ تر و اسیدیته پایین‌تری نسبت به عربیکا دارد. عطر این قهوه‌ها در حد متعادلی می‌باشد و نسبت به عربیکا کمتر است. میزان کافئین در دانه‌های روبوستا بالا بوده و ۷/۱ تا ۴ درصد می‌باشد. قهوه‌های روبوستا از نظر ظاهر گرد و دایره‌ای مانند هستند. خط وسط دانه‌ها‌ی آن تقریباً صاف است. اندازه‌ی دانه‌های آن نسبت به عربیکا کوچکتر می‌باشد.

خواص قهوه روبوستا

قهوه روبوستا دارای آنتی اکسیدان‌ها و کافئین بالایی می‌باشد. مصرف آن به بهبود و متابولیسم یا سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. مصرف قهوه روبوستا در جلوگیری از بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون مؤثر است. کسانی که بدنبال کاهش وزن هستند استفاده‌ی روزانه قهوه کمک کننده است چون این نوشیدنی خاصیت چربی سوزی بالایی دارد. قهوه‌ها‌ی روبوستا با داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی خاصیت ضد سرطانی در بدن به‌وجود می‌آورند. قهوه‌ها در درمان افسردگی و تقویت روحیه‌‌ی افراد نقش مؤثری دارند. این نوع قهوه‌ها قند کمتری نسبت به عربیکا دارند و در درمان بیماری دیابت مؤثر می‌باشند.

بازار خرید و فروش قهوه روبوستا

وضعیت بازار قهوه روبوستا به میزان عرضه و تقاضا آن بستگی دارد. این قهوه‌ها هر چقدر بیشتر خرید و فروش می‌شوند بازار آن‌ها رونق بالایی پیدا می‌کند. قهوه روبوستا برای تهیه‌ی میکس‌ها و قهوه اسپرسو بیشتر خرید می‌شود. کسانی که طعم تلخ قهوه را دوست دارند قهوه روبوستا را بیشتر خرید و استفاده می‌کنند. در قهوه خانه‌ها قهوه روبوستا بسیار پرمصرف است. مصرف بالا سبب شده که این قهوه بیشتر تقاضا شود. وضعیت بازار این قهوه را می‌توان خوب توصیف کرد اما نسبت به عربیکا کم رونق است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 6 =